نوار نقاله بارگیری
نوشته شده توسط : رسول

نوار نقاله بارگیری

نوار نقاله بارگیری ، ساختمانی شبیه نوار نقاله ای ثابت و استاندارد دارند، با این تفاوت که طول کوتاهی دارند و برروی چرخ یا ارابه ای سوار شده اند. هدف از ابداع این نقاله ها، امکان پذیری استفاده از سیستم پیوسته در مسیرهای پیچ و خم دار یا متغییر یا ترکیبی از آن‌ها بوده است.

نوار‌نقاله بارگیری یا به اصطلاح متحرک ، کاربرد وسیعی در صنایع کوچک بخصوص برای بارگیری و جابجایی کالا و یا مواد مختلف دارد.

امروزه نوار نقاله بارگیری در معادن روباز کاربرد گسترده ای یافته اند. استفاده از این سیستم به همراه نوارنقاله های قابل جابجائی، می توان مواد را از حمل استخراج تا بیرون معدن به طور پیوسته حمل کرد. این امر مستلزم استفاده از سنگ شکن های متحرک (موبایل) بلافاصله بعد از سیستم بارگیری و قبل از نوار نقاله متحرک است.

 

 

متریال شاسی نیز از تنوع زیادی برخوردار بوده و براساس محاسبات مهندسی و داده های طرح به صورت های زیر ارائه و اجرا می شود.

  • شاسی ناودانی و تیرآهن
  • شاسی پروفیل
  • شاسی لوله ای

تسمه نوار نقاله ها براساس مشخصات فیزیکی مواد و همچنین زاویه به دو صورت ساده و آج دار استفاده می شود.

در نوار نقاله بارگیری از چرخ های فرغونی تا تایرهای نیسان بسته به ظرفیت و نوع مواد و مشخصات فیزیکی آن نیز تغییر می کند.

جهت بالا و پایین بردن سر نوار نقاله بارگیری به دو صورت دستی و جکدار استفاده می شود. که با توجه به درخواست مشتریان، انتخاب و تعبیه می شود.

مزیت همکاری با شرکت تجهیز توسعه تارتن با پشتیبانی سال ها تجربه و فعالیت طراحی و بهره برداری از معادن مختلف و صنایع مرتبط، این اطمینان را خواهیم داد که نوار نقاله های تسمه ای مطابق با مشخصات و نیاز مشتری ارائه می گردد. سیستم های نوار نقاله بارگیری ما به طور خاص طراحی و مهندسی شده اند و قادر به طراحی و ساخت انواع نوارنقاله با طول و عرض های مختلف می باشد.

دستگاه نوار نقاله بارگیری

دستگاه نوار نقاله بارگیری یا نوار نقاله متحرک، یکی از انواع دستگاه های نوار نقاله هستند که به منظور جابجایی و انتقال مواد فعالیت می کنند و خود نیز قابل جابجایی هستند. دستگاه های نوار نقاله بارگیری  ساختاری مشابه با نوار نقاله های ثابت و معمولی دارند اما تفاوت عمده آنان در این است که نوار نقاله متحرک طول کوتاه تری دارند و معمولا بر روی چرخ قرار گرفته اند. هدف از ساخت نوار نقاله بارگیری، ایجاد امکان بهره گیری از یک سیستم پیوسته در مسیرهایی می باشد که صاف و سر راست نیستند و یا پیچ و خم دار یا متغیر هستند و یا به شکل ترکیبی از این ها می باشند.

دستگاه های نوار نقاله بارگیری، دارای کارایی و کاربرد بسیار گسترده ای در صنایع کوچک تر می باشند و به خصوص کاربرد آن ها برای بارگیری و انتقال کالا مواد گوناگون می باشد. در حال حاضر از دستگاه های نوار نقاله بارگیری در معادن رو باز بسیار استفاده می شود و کاربرد وسیعی یافته اند. با استفاده از این نوار نقاله های متحرک به  همراه دیگر نوار نقاله های قابل جابجائی، حمل مواد و مصالح از مرحله استخراج از معدن تا بیرون آوردن این مواد از داخل معدن به صورت یک سیستم پیوسته می باشد. البته برای محقق شدن این شرایط لازم است که از سنگ شکن های متحرک نیز بعد از انجام فرایند بارگیری و پیش از شروع کار با نوار نقاله بارگیری، استفاده گردد.

 





:: برچسب‌ها: نوار نقاله بارگیری ,
:: بازدید از این مطلب : 35
|
امتیاز مطلب : 7
|
تعداد امتیازدهندگان : 4
|
مجموع امتیاز : 4
تاریخ انتشار : شنبه 28 فروردين 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: